Skip to content

Time waits for no Man…

March 21, 2009

The day after a flurry of deadlines, as I lie in bed with some time on my hands, there was one last thought on impartiality I wanted to commit to digital paper.

And appropriately enough, it’s about space and time.  

If you’ve seen our snazy little presentation you may have seen John Snow’s comments about impartiality.

But what I had to leave out (due to considerations of space and time) were his thoughts on the time in which journalists have to turn around stories now. 

Where once a correspondent would have had a few days to report on a conflict, to work out what was going on, and to use his or her judgement, now they have hours.

The very same tools that make communication easier and quicker, seem to  risk us giving up our most valuable tools of all – our intellects and judgement. 

We simply do not feel that we have the time and space to make judgement calls about stories. And so, perhaps by degrees, journalism has fallen back on balance as a way of dealing with speed. 

Because, if you simply state what one side says, and then the other side, you cannot be held liable as a journalist. You escape the dangers of defamation, you satisfy your bosses, and you do it quickly. 

But where is the pleasure of truly having understood and explained a story?

None of this is to say that impartiality isn’t useful or important. Impartiality is not the same as balance, although the two do get confused. 

And it’s not to say that journalists should be constantly peddling their opinions. 

Judgement is about looking with a clear head at both the facts on the ground and the bigger picture, and being able to see what’s going on. It’s not about RSS feeds and satellite links, and more more more faster faster faster. It’s a journalist with a pen and paper, and twenty minute to gather their thoughts. It’s sitting down on a Saturday morning with a well written, well researched newspaper, and a cup of coffee.

It’s time and space to think. 

And more often than not, it only comes along after your deadline has passed…

Advertisements

What did I learn and what’s the future?

March 19, 2009
tags:

Now, today, it’s much better, because you can choose whether to be a Chinese Communist Party Member when working in CCTV or other 50 stations. And reporters can do some stories critical of the government now, such as this program show–Criticism of the law.

 

1231309557119_1231309557119_r2

 

And here is the latest example, Chinese Premier Wen’s speech in Cambridge last month, his speech was interrupted as a student throwing shoes to him, honestly, it wouldn’t be broadcasted if it happened five or ten years ago, because it’s not on the side of government. But this was shown on CCTV, and over one billion people were able to see it.

 

 

 

However, China has just one political party, so it’s impossible to be absolutely impartial, especially when reporting issues on Tibet or Taiwan, for instance.

 

 

 

 

I hope the impartiality of Chinese media will get better and better in the future.And CCTV now have over 10.000 media workers, including many reporters from different countries, if you have opportunity to come to China for reporting, I can be your free translator.  And I hope that there will be more opportunities for us to communicate with each other.^^

 

As my father said, we can always learn a lot from the people who have a different perspective from you. It’s true that I have learnt a lot from my presentation group and people around me this year. From Tom, Ali and Owen, I know of the media impartiality’s concept, reglulation, as well as  the difference between western and eastern countries,  teaching me how to be a world journalist.

 

Honesty, I’m not get used to debate during class, as we have a different teaching methed in Asian countries, and I was a flight attendant before, we did a lot of trainings about how to smile and never debate with passengers. So It’s a little difficult for me to change this. Although I worked in a TV station for some time, I’m too shy sometimes, and I can’t express my feeling very well.

 

Hope you can understand me and thank you very much for helping me sort out difficulties in  my presentation and study. I think I’m very lucky to meet you in Falmouth this year.

Chinese media impartiality during 1960s to 1980s

March 19, 2009

The biggest influence of Chinese media for last fifty years is the famous China Culture Revolution. It lasted from 1966 to 1976, about 10 years. In my mind, it’s a regrettable time, because all of students couldn’t go to school or universities during that time, instead, they had to go to countryside to do farm work.

Here is a vedio showing a kind of dance which everyone have to learn at that time, and the dance means you’re always loyal to the government, so it’s called loyalty dancing.

 

 

It’s also a scary time, as all the people, especially reporters, had to be extremely carefully about what they say both in public and private, otherwise, you will be charged with counterrevolutionary and maybe you will die. So there was no impartiality at all. Let’s have a look. Many culture was destroyed and Chinese vice president died during Culture Revolution. You can see in this video.It is in English.

 

 

At that time, the media was totally closed and strictly regulated by the government. All they can do was broadcasting some dance and song of praising the president.

 

The Culture Revolution ended in 1976 and after that, China carried out the reform of opening up, but culture had such a huge influence and the new generation of 1980s as me, haven’t been born yet, so the media also had no freedom of speech, so no impartiality. The CCTV was the only TV station and was regulated by military force. The presenters and reporters even couldn’t cry on TV, otherwise, they would lose the job. Here is example. She is the No.1 presenter in China in 1980s, She lost the job just because she cried when broadcasting a disaster. At that day, the live program was cut just after her cry and we never see her on CCTV. Unfortunately, I can’t find any video of her last show from the internet.

duxian_zhubo13

Media on the Fence – Presentation

March 19, 2009

For your viewing pleasure…please see the link below for the slides from our presentation.

 Media On the Fence – 26.02.09 Presentation on Impartiality

Tom, Ali, Owen and Daphne

A multimedia goodbye to impartiality

March 18, 2009

Chinese major media entities

March 17, 2009
tags:

== Newspapers ==

*National*

People’s Daily 《人民日报》 – National voice of the Party. Also available in an English version.

China Youth Daily 《中国青年报》

Guangming Daily 《光明日报》
Guangming Online also has a comprehensive index of newspapers and media groups.

Southern Media Group
Southern Metropolitan Daily 《南方都市报》
Southern Weekend 《南方周末》 – known for investigative exposes and a revolving door that lands editors in jail

*Beijing*

Beijing Youth Daily Group
Beijing Youth Daily 《北京青年报》
(Legal) Mirror 《法制晚报》 (they’ve taken ‘Mirror’ off the nameplate and masthead recently)
The First 《竞报》

Beijing Daily Group
– ☆Beijing Daily《北京日报》
Beijing Morning Post 《北京晨报》
Beijing Evening News 《北京晚报》 current day accessible off http://www.beijingdaily.com.cn/ front page
– Their intro page says that The First is part of this group, but Beijing Youth Daily also lists it.
Beijing Daily Messenger 《信报》

The Beijing News 《新京报》 – Southern Media Group and Guangming Daily venture; soon to be sold to the Beijing Youth Daily Group. On a Quest to become the New York Times of China.

Beijing Times 《京华时报》 – People’s Daily group

*Shanghai*

Wenhui-Xinmin United Press Group
Xinmin Evening News 《新民晚报》
Oriental Morning Post 《东方早报》

Jiefang Daily 《解放日报》

*Elsewhere*

Chongqing Evening News 《重庆晚报》

Yangcheng Evening News (Guangzhou) 《羊城晚报》
== Portals ==

Xinhuanet 新华网

Baidu News, Baidu News Ticker

Sina 新浪网 – News
China News
Entertainment
Most commented news articles:

Netease 网易 – News

Sohu 搜狐 – News
Entertainment
Media Map Incredible index of local publications across the country

Tom – News
Entertainment

Eastday 东方网

== Magazines ==

*News*

☆Outlook 《瞭望新闻周刊》 Articles hosted on Xinhuanet.com

Oriental Outlook 《瞭望东方周刊》 – Outlook spinoff also run by Xinhua; it’s meant to be a quasi-independent, “alternative” news-weekly.

Xinmin Weekly 《新民周刊》

Caijing 《财经》
English Newsletter

China Newsweek 《中国新闻周刊》

Globe 《环球》 Xinhua News Agency magazine

New Weekly 《新周刊》

New Times Weekly 《新世纪周刊》

Life Week《三联生活周刊》 (also on Sina)

Worldview 《看世界》

Window on the South 《南风窗》

Southern People Weekly 《南方人物周刊》

Phoenix Weekly 《凤凰周刊》 (Not sure if this link will work; it might be date or session tied)

*Lifestyle*

Modern Media
Modern Weekly 《周末画报》
– Modern Media also publishes The Outlook Magazine 《新视线》 and City Magazine 《号外》.

Trends Group
FHM 《男人装》
Cosmo 《时尚·COSMOPOLITAN》
Esquire 《时尚·ESQUIRE》
– The group also publishes Bazaar, National Geographic Traveler, Men’s Health, Good Housekeeping, etc.

mENbox 《时尚君子》

Southern Media Group (also Southern People Weekly above and several newspapers)
Ma(n)gazine 《名牌》 “mangazine·名牌 is the only fashion magazine in China whose target readers are no one but highclass men in the society. It aims to start a elite time and define the elite class in China.”
City Pictorial (is this Fashion?) 《城市画报》

Glamour Group:
Men’s Style 《魅力先生》
Figure 《健体风尚》 (Geez! Check out the CD they’re giving away with this one!
Glamour 《魅力风尚》
—but these pages are pretty much empty. Use the publisher’s front page

Gentlemen 《君子风尚》

Rayli 《瑞丽》 (fashion magazine empire, flagship publication Rayli is probably the Chinese glossy magazine with the highest circulation nationwide)

ViVi 《昕薇》

WomanFriend Group 《女友》 (popular series of girly-girl magazines but their website hasn’t updated in quite a while)
Style 《女友花园版》
Cute 《女友校园版》 – college edition
Love 《女友家园版》 – home edition
– Man (but unknown if anyone actually reads the thing) and others

Voyage (New Traveler) 《新旅行》

Touch 《TOUCH双休日潮流周刊》

Banana 《演艺周刊》

OK!《OK!》

== Television ==

China Central Televison 中央电视台

  • Channel 1: General News. This channel produces the main evening news broadcast, and usually has the first run of serious, patriotic TV series.
  • Channel 2: Business.
  • Channel 3: Arts.
  • Channel 4: International (Chinese language)
  • Channel 5: Sports
  • Channel 6: Movies
  • Channel 7: Military and Agriculture (runs kids’ programs during the afternoon)
  • Channel 8: Dramatic series
  • Channel 9: International (English propaganda)
  • Channel 10: Education
  • Channel 11: Peking Opera
  • Channel 12: Society and Law
  • In addition to the numbered channels, there are also:
    • 24-hour news
    • Children’s channel
    • Music
    • French and Spanish – dubbed rebroadcasts of CCTV 4 and 9

Phoenix TV and Phoenix News & Finance 凤凰卫视/凤凰资讯 – Mandarin language broadcasts out of Hong Kong. Program guide is available.

StarTV 星空卫视: Product of Rupert Murdoch’s Asia arm, Star Group Ltd. Runs shameless knockoffs of western TV, crass humor shows from Taiwan, and old Hong Kong movies.

SunTV 阳光卫视: Reworked History channel programming, panel discussions from Chinese intellectuals, and infomercials.

Channel V: Music videos.

The cease of publication for “China Business Post”

March 15, 2009

I can’t find any writen Chinese media Censorship, but there is a story which is discussed very often in the internet.

The process  of cease”China Business Post” publication

FIT Document(Z:912a1A1.FIT)

Step One: Origin

July 11, 2008, “China Business Post” reporter Fan Cui published a story named “The truth of striping  4,600,000,000 RMB (Chinese Yuan)of huge non-performing assets by Agricultural Bank of China branch in Changde “ , which reported  the Agricultural Bank of China, Changde Branch striped non-performing assets of 4.621 billion yuan irregularly. And the insightful background of this report was “Agricultural Bank of China started to strip non-performing assets 800 billion RMB(Chinese Yuan).”

The second step, objection

August 11, 2008, after “China Business Post”published the story a full month later,it  received a letter from the Agricultural Bank of China . The letter said that the Agriculture Bank of China didn’t agree the report and doubted the motivation behind the reporting. In the meantime, Agriculture Bank of China requested some requirement for the “China Bussiness Post” to meet.

What are the requirements? Because we can’t see this letter, so we do not know. However, “China Bussiness Post” replied, “You Bank reported it to the relevant publicity management sector of the government after seeing the story”, from this, we can know that the Agricultural Bank of China tried to stop the reporting  through the Propaganda Department of the government. Of course, I only guess but not sure.

The third step is response

“China Business Post” replied after receiving the letter of Agricultural Bank of China , saying that “Although the details of truth may be not all accurate, but the reason of the report  is justice, rather than malicious.”  And “China Bussiness Post” decided to ask  other reporters to edit comprehensive review about this report, (the original reporter Fan Cui should be avoided in the review process) … … At the same time, in the review process, the newspaper would like to collect the relevant information to send the Agriculture Band of China. ”

The fourth step: to cease publication

But then, many people was shocked by the result,because I think that if reports are not true, the Agricultural Bank may require “China Business Post” to apology and it  can also prosecute the paper, however, the final result is:

As “China Business Post”published a  false report this year,  the authority identified it as the violation of “news-gathering procedures(such as the approval) need to fulfill before the formal interview,”  “when reporting significant, sensitive news, the media organization needs to exchange the views to the report target” and other news propaganda discipline, leading to maladministration.

Therefore, the authorities decided to cease the publication of China Business Post for three months to rectify the mistake.